EuroStar SL+

EuroStar SL je moderní ultralehký letoun, který definoval standardy kvality, spolehlivosti a komfortu na trhu ultralehkých letadel, kde Evektor-Aerotechnik jako certifikovaný letecký výrobce aplikoval standardy všeobecného letectví. Již více než 1000 Eurostarů provozovaných v 50 zemích světa činí tento typ jedním z prodejně nejúspěšnějších ultralehkých letadel na světových trzích.

EuroStar kokpit

Elegance a komfort

Moderní sportovní vzhled, prostorný a komfortní kokpit a vynikající letové vlastnosti vyjadřují charisma a eleganci. Nový ergonomický interiér byl navržen s ohledem na maximální komfort a prostornost, poskytující dostatečné pohodlí také vysokým pilotům.

Certifikovaná výroba letadel

Certifikovaná kvalita

Nejvyšší kvalita a spolehlivost letounů EuroStar SL je založena na certifikované letecké výrobě Evropským úřadem pro bezpečnost letectví (EASA), systému řízení kvality ISO 9001:2008 a více než 45ti letých zkušenostech ve vývoji a výrobě letadel.

EuroStar

Vynikající letové vlastnosti

Vynikající letové vlastnosti, prvotřídní ovladatelnost, robustní kovová konstrukce prověřená náročným provozem v leteckých školách a nízké provozní náklady činí EuroStar SL celosvětově populárním letounem pro pilotní výcvik v leteckých školách.

EuroStar - výroba

Moderní a odolná konstrukce

EuroStar SL má robustní kovovou, eloxovanou a korozi odolnou konstrukci, jejíž kvalita a odolnost je prověřena náročným provozem letounu v leteckých školách po celém světě. Všechny spoje konstrukce jsou nejen nýtovány, ale také lepeny pro vysokou odolnost a zvýšení únavové životnosti.

Certifikovaná výroba letadel

Nízká prázdná hmotnost

EuroStar SL patří mezi letouny s nejnižší prázdnou hmotností na trhu, díky tomu může nabídnout prostor pro instalaci dalšího vybavení, zavazadla a posádku. Díky nízké prázdné hmotnosti je EuroStar SL certifikován v zemích s nepřísnějšími požadavky, včetně Velké Británie.

Vlekání kluzáků

Vlekání kluzáků

EuroStar SL je populárním letounem pro vlekání kluzáků / banerů za podstatně nižších provozních nákladů ve srovnání s konvenčními letouny všeobecného letectví. EuroStar je certifikován k vlekání kluzáků až do hmotnosti 700 kg (Duo Discuss, Janus, Ventus, ASK21, Blanik, L-13, atd.).

Interiér

Nadstandardní komfort

Nejmodernější avionika a ergonomicky uspořádaný interiér, pohodlná sedadla volitelně s vysokými zádovými opěrkami, moderní ovládání ventilace, čalouněné loketní opěrky, držáky nápojů a další volitelná výbava vám umožní relaxovat i při dlouhých přeletech.

Prostorný kokpit

Prostorný kokpit letadla EuroStar SL+ o šířce 1,18 m v oblasti ramen poskytuje dostatek prostoru i pro vysoké a velké piloty. Panoramatické zasklení kabiny s téměř 360° výhledem zajišťuje perfektní situační povědomí ve všech fázích letu.

Výbava

Avionika - palubní deska

Motorové přístroje

  • Otáčkoměr
  • Indikátor teploty hlav válců (°C)
  • Palivoměr
  • Indikátor teploty oleje (°C)
  • Indikátor tlaku oleje (MPa / psi)

Letové přístroje

  • Rychloměr (knot nebo km/h)
  • Výškoměr (ft nebo m)
  • Magnetický kompas
  • Variometr (ft/min nebo m/s)
  • Sklonoměr

Motor a vrtule

  • Motor Rotax 912ULS (100 HP včetně prokluzové spojky a Airboxu)
  • Vrtule Woodcomp Propuls AES 1700/3/R, kompozitová, na zemi stavitelná, vrtulový klobouk
  • 12 V baterie
  • Výfukový systém
  • Kombinované chlazení motoru
  • Mazání motoru se suchou skříní
  • Systém dvojitého elektrického zapalování
  • Elektrický startér
  • Generátor střídavého proudu
  • Kontrolní víčko motorového oleje

Řízení

  • Zdvojené řízení, 2 kniply
  • Zdvojené brzdy se 4 brzdovými válci
  • Mechanicky ovládané klapky
  • Řiditelný příďový podvozek
  • Stavitelná poloha pedálů
  • Palivová přípusť s aretačním zámkem
  • Palivový sytič
  • Kombinovaný spínač zapalování
  • Hlavní vypínač avioniky
  • Spínače elektrických jističů

Interiér

  • Moderní ventilační systém s NACA vstupy a vzduchovými sprchami
  • Standardní sedadla s nízkými opěrkami (volitelně vysoká sedadla)
  • Luxusní časlounění sedadel a interiéru Alcatraz, čalouněné loketní opěrky
  • Čtyrbodové bezpečnostní pásy s polstrovanými rameními návleky
  • Elektornická signalizace otevření / zavření kabiny
  • Automobilový uzamykací mechanismus s odděleným zámkem kabiny
  • 12V zásuvka

Exteriér

  • Moderní kovová, korozivdorná, eloxovaná konstrukce,
    spoje konstrukce nýtovány a navíc také lepeny
  • Hlavy trnových nýtů zatmeleny
  • Standardní bílý lak
  • Tří-kolový podvozek s říditelným příďovým kolem
  • Pneumatiky hlavního podvozku 14x4.00
  • Pneumatika příďového podvozku 14x4.00
  • Zasklení kabiny s tónovanou barvou skla pro ochranu proti UV zářění
  • Palivová nádrž o objemu 65 l

Příslušenství

  • Pozemní vybavení (tažná oj, sada letadlových a motorových klíčů, klíny kol a kotvící popruhy)
  • Plachta na kabinu
  • Pilotní provozní příručka
  • Manuál údržby letounu
  • Letadlová a motorová kniha
  • Dokumentace ze zkušebního záletu letounu

Nejmodernější integrovaná avionika (glass cockpit), autopilot, interiérový comfort package, padákový záchranný systém a další volitelná výbava pro konfiguraci letounu EuroStar SL+ podle vašich požadavků.

  • Nejmodernější COMM/NAV/GPS avionika od firmy Garmin
  • Integrovaná avionika (glass cockpit) – Dynon SkyView / TL Integra
    Integrovaná avionika EFIS + EMS pro monitorování letových a motorových údajů, ADAHRS (Air Data/Attitude/Heading Reference System), možností navigace a zobrazení 3-D terénu.
  • Interiérový balíček komfort
    Elegantní středová konzola, ozdobná lišta palubní desky, loketní opěrka mezi sedačkami, ergonomické stylové rukojeti kniplů a páky klapek, držáky nápojů a kapsy v přední části sedadel, designové koberečky
  • Komfortní vysoká sedadla
    Komfortní vysoká sedadla pro dlouhé lety. Opěrky sedadel jsou sklopné pro snadný přístup do zavazadlového prostoru.
  • Padákový záchranný systém
  • Poziční světla a zábleskové majáky, přistávací reflektor
  • Lyže pro zimní provoz
  • Vlečné zařízení
    Vlečné zařízení pro vlekání kluzáků do hmotnosti až 700 kg.

Specifikace

EuroStar SL

Rozměry EuroStar SL EuroStar SL+
Délka 5,98 m (19,62 ft)
Výška 2,48 m (8,14 ft)
Rozpětí křídla 8,15 m (26,74 ft)
Šířka kabiny 1,18 m (3,87 ft)
Hmotnosti a množství EuroStar SL EuroStar SL+
Prázdná hmotnost (standardní letoun) 280 kg (618 lb) 288 kg (635 lb)
Max. vzletová hmotnost 472,5 kg (1 042 lb) *
Max. hmotnost zavazadel 15 kg (33 lb) 25 kg (55 lb)
Konstrukční násobky zatížení +6 / -3g
Provozní násobky zatížení +4 / -2g
Objem standarní pal. nádrže 65 l (17.17 U.S.gal.) 120 l (31.7 U.S.gal)
Objem pal. nádrže pro dlouhý dolet 80 l (21.13 U.S.gal) 120 l (31.7 U.S.gal)
Výkony EuroStar SL EuroStar SL+
Motor Rotax 912 ULS 100 hp
Nepřekročitelná rychlost 270 km/h (146 kts)
Max. horizontální rychlost 240 km/h (128 kts)
Cestovní rychlost 200 km/h (108 kts)
Pádová rychlost 35 kts (65 km/h)
Vertikální rychlost 7.5 m/s (1 470 fpm)
Dostup 6 000 m (19 685 ft)
Délka rozjezdu (betonová VPD) 100 m (328 ft)
Délka dojezdu (betonová VPD) 180 m (590 ft)
Dolet - standardní nádž 750 km (405 nm) 1300 km (700 nm)
Dolet - nádrž pro dlouhý dolet 920 km (500 nm) 1300 km (700 nm)

* MAx. vzletová hmotnost zahrnuje hmotnost balistického záchranného systému. Platí pro podmínky MSA. Zde uvedené informace mohou být bez upozornění změněny.

Pohonná jednotka

Motor Rotax 912ULS
Počet válců 4
Maximální výkon 100 hp
Doba do GO 2000 hod.
Palivo Automobilový benzín nebo AVGAS 100LL
Vrtule Pevná nebo stavitelná na zemi i za letu

Dolet

* Dolet s nádrží o objemu 80 litrů.

Stavebnice

Stavebnice letounu EuroStar SL umožňuje snadnou a rychlou montáž letounu. K sestavení letounu je zapotřebí pouze do 200 hodin práce.

Specifikace stavebnice

  • Stavebnice obsahuje veškeré díly letounu kromě: motoru a jeho příslušenství, vrtule, avioniky a zdrojové soustavy
  • Kompletení drak letounu, tzn. snýtovaný trup zevnitř nastříkaný černým matem, snýtované ocasní plochy a snýtovaná křídla
  • Sada dílů pro instalaci palivového systému, brzdového systému, řízení, předního a hlavního podvozku, Pitot-statického systému, systému topení a palubní desku (bez otvorů)
  • Sada interiérových dílů - sedačky, čalounění, koberce, zavazadlové sítě
  • Instalační sada pro Rotax 912
  • Dokumentace

Download EuroStar SL Quick Build Kit leaflet

Vlekání kluzáků

EuroStar SL je populárním letounem pro vlekání kluzáků / banerů za podstatně nižších provozních nákladů ve srovnání s konvenčními letouny všeobecného letectví. EuroStar SL byl k těmto činnostem vyvinut a je zcertifikován k vlekání kluzáků až do hmotnosti 700 kg. Letoun absolvoval rozsáhlé zkoušky vlekání s různými typy kluzáků (Duo Discuss, Janus, Ventus, ASK21, Blanik, L-13, Nimbus, SF-34, Cirrus, VT-116, VSO-10, Z-24, ASW-15, LG-425, etc.). Testy byly prováděny z betonových i travnatých ploch za extrémních teplot (34°C) . Nízké provozní náklady, vynikající letové vlastnosti a fantastický výhled z kabiny letounu činí  EuroStar SL jedním z nejprodávanějších ultralehkých letadel pro aerovleky na světových trzích.

Výkony při aerovleku

Konfigurace Motor Rotax 912 ULS, vrtule Woodcomp SR 3000XC, za letu elektricky stavitelná
Délka rozjezdu do 200 m (Solo Blanik), do 260 m (Janus), do 300 m (Duo Discuss, 700 kg)
Délka vzletu přes překážku 15 m 450 m (kluzák 550 kg) - 600 m (kluzák 700 kg)
Stoupavost 2-3 m/sec at 100-120 km/h depending on towed sailplane
Cestovní rychlost 120-160 km/h v závislosti na vlečeném kluzáku
Průměrná spotřeba paliva 17 l / h
Vlekání testováno při teplotě OAT +34°C.

Kontaktní formulář