SportStar RTC

Moderní design, vyjímečné letové vlastnosti a poloviční provozní náklady ve srovnání s konvenčními cvičnými letouny činí SportStar RTC jasnou volbou nejen pro PPL / Part FCL výcvik v leteckých školách, ale i pro udžování pilotních licencí nebo cestování.

SportStar RTC

Letadlo pro aerokluby

SportStar RTC je letoun pro každodenní provoz, je nenáročný na údržbu, má nízké provozní náklady a přitom vynikající letové vlastnosti. V provozu oceníte zejména spolehlivý a úsporný motor Rotax 912 s nízkou spotřebou paliva.

SportStar RTC

Vynikající letové vlastnosti

Letové vlatnosti SportStaru RTC jsou na té nejvyšší úrovni. Ovládání letounu je snadné a responsivní. Letoun citlivě reaguje na pokyny pilota, a to i při nízkých rychlostech, v letu je klidný a stabilní, ideální pro pilotní výcvik.

SportStar kokpit

Moderní design

Design SportStaru RTC vychází z EASA certifikovaného letounu a zahrnuje moderní konstrukční řešení, bezpečnostní prvky, ergonomický a pohodlný interiér. Nejvyšší užitečné zatížení ve své kategorii a dolet až 1 300 km dělá ze SportStaru RTC ideální letoun pro turistiku a cestování.

Certifikovaná výroba letadel

Robustní kovový drak

SportStar RTC má robustní kovovou, eloxovanou a korozi odolnou konstrukci draku, jejíž kvalita a odolnost je prověřena náročným provozem letounu v leteckých školách po celém světě. Všechny spoje konstrukce jsou nejen nýtovány, ale také lepeny pro vysokou odolnost a zvýšení únavové životnosti.

Nízké provozní náklady

SportStar RTC byl vyvíjen s ohldem na dosažení nízkých provozních nákladů, snadné údržby a na specifika provozu v leteckých školách. Díky nízké spotřebě 15 litrů paliva na hodinu letu a možnosti spalovat automobilový benzín, bylo dosaženo snížení provozních nákladů na polovinu oproti konvenčním výcvikovým letounům.

SportStar RTC

Záchranný systém

SportStar RTC splňuje maximální bezpečnostní poždavky kladené na letouny General Aviation. Dalšího zvýšení bezpečnosti je dosaženo instalováním záchranného padákového systému, který zajistí bezpečí posádky v případě náhlé události během letu.

Interiér

Pohodlná a prostorná kabina letounu, moderní avionika a nepřekonatelný výhled z letounu umožnují posádce vyjímečný zážitek při cestování. Vnitřní prostor kabiny je v oblasti ramen posádky široký 1,18 m, překonává tak i tradiční čtyřmístné letouny Cessna nebo Piper a zajišťuje pohodlí i pro posádku s vysokými postavami.

Moderní design a vybavení kabiny SportStaru RTC umožňuje bezproblémové řízení letounu, všechny ovládací prvky jsou jasně označeny a v dosahu posádky. Pohodlné sedačky, stavitelné pedály, čalouněné boční panely a ramenní opěrka poskytují vyjímečnou míru pohodlí, které nemá u letounu této kategorie obdobu. Široký prosklený překryt kabiny poskytuje téměr 360° výhled během všech fází letu.

Avionika

Ukazatel otáček motoru 1 ks
Teploměr hlav válců (°C nebo °F) 1 ks
Teploměr oleje v motoru (°C nebo °F) 1 ks
Tlakoměr oleje v motoru (MPa nebo psi) 1 ks
Rychloměr (knots nebo km/h) 1 ks
Výškoměr (ft nebo m) 1 ks
Magnetický kompas 1 ks
Variometr (ft/min nebo m/s) 1 ks
Příčný sklonoměr 1 ks
Radiostanice VKV 1 ks
Přijímač GPS 1ks
Odpovídač ATC 1 ks
Přijímač VOR/ILS/COM/MKR na přání
Typ Dynon SkyView
Primární letový displej (PFD) 1 ks
Multifunkční letový displej (MFD) 1 ks
Rychloměr (knots nebo km/h) PFD
Výškoměr (ft nebo m) PFD
Variometr (ft/min nebo m/s) PFD
Příčný sklonoměr PFD
Funkce umělého vidění PFD
Ukazatel otáček motoru MFD
Teploměr hlav válců (°C nebo °F) MFD
Teploměr oleje v motoru (°C nebo °F) MFD
Tlakoměr oleje v motoru (MPa nebo psi) MFD
Radiostanice VKV integrovaná
Přijímač GPS integrovaný
Přijímač VOR/ILS/COM/MKR integrovaný
Mapové podklady na přání
Odpovídač ATC 1 ks

Technická specifikace

Rozměry
Délka 5,98 m
Výška 2,48 m
Rozpětí křídel 8,65 m
Šířka kabiny 1,18 m
Objem zavazdlového prostoru 285 l
Hmotnosti a množství
Prázdná hmotnost 343 kg
Maximální vzletová hmotnost 600 kg
Maximální hmotnost zavazadel 25 kg
Maximální konstrukční násobek +6 / -3g
Maximální provozní násobek +4 / -2g
Výkony
Motor Rotax 912ULS
100 hp
Nepřekročitelná rychlost 270 km/h
Max. rychlost vodorovného letu 213 km/h
Cestovní rychlost (75% výkonu) 171 km/h
Pádová rychlost 78 km/h
Rychlost stoupání 4,5 m/s
Praktický dostup 4 720 m
Délka rozjezdu (betonové VPD) 128 m
Délka vzletu přes 15 m překážku (betonové VPD) 365 m
Délka dojezdu (betonové VPD) 169 m
Dolet 1 300 km

Pohonná jednotka

Motor Rotax 912ULS
Počet válců 4
Maximální výkon 100 hp
Doba do GO 2000 hod.
Palivo Bezolovnatý automobilový benzín nebo AVGAS 100LL
Vrtule Pevná nebo stavitelná na zemi i za letu

Dolet

Články v tisku

SportStar RTC - Letadlo pro aerokluby

Ve Francii byl po řadu dlouhých let trh s letouny pro výcik pilotů obsazen letouny Piere Robin. Ale nyní se situace dramaticky mění a stále víc aeroklubů požaduje moderní letouny, které vynikají nízkými pořizovacími a provozními náklady. Takovým letounem je právě SportStar RTC
Celý článek (anglicky)

Evektor Looks At It From Multiple Perspectives

Letecká škola Holland má díky uvedení letounu SportStar RTC, certifikovaného podle předpisu CS-LSA, k dispozoci pro pilotní výcvik cenově dostupné letadlo. Český letoun SportStar RTC nevyniká pouze vyjímečnými letovými vlastnostmi, ale má také velmi nízké provozní náklady.
Celý článek (anglicky)

Nový standard pro pilotní výcvik

Nový letoun Evektoru, SportStar RTC, je kombinací vynikajících letových vlastností, nízkých provozních nákladů, moderního designu a dostupné ceny. Drak SportStaru RTC je odvozen od letounu EV-97 VLA Harmony, který v roce 2005 obdržel certifikát EASA v kategorii JAR-VLA.
Celý článek (anglicky)

Video

Kontaktní formulář